lørdag den 24. september 2011

Lidt vintermad

Som skrevet før er vi næsten lige flytte i hus, dejlig også selvom der er en masse ting vi måske ikke lige var forberedte på. rør problemer, øv øv øv. ej det gider jeg bare ikke skrive om her.
Men da jeg var barn, kan jeg huske, vi fodre fuglende, en lille fuglehus uden foran vores køkken vindue, jeg sad på køkken borden, og min far stod så og forklaret mig om fuglende, og vi havde en kikkert, som vi kikkede i, og en bog vi slog op i, når vi ikke lige kunde finde ud af, hvilken fugl det var. Hmm ja idag kender jeg ikke rigtig fuglendes navne, jo de almindelige, men ellers ikke.
Men nu vil jeg jo også have fugle i min have, som da jeg var barn, har hængt majse kugler op, måske for tidligt? jeg ved det ikke? Men har en ide om, at de vel lige så godt kan lære der er mad i min have, nu som til vinder. Er det mon forkert ?

Ha en dejlig weekend her i blogland.



3 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt at i har fået fuglehus. Jeg synes du gør det helt rigtigt, fuglene skal lære allerede nu at du fodrer dem:-)Vi fodrer selv fuglene året rundt og de er lige så glade for det om sommeren som om vinteren næsten. Du skal ikke gi op hvis der ikke kommer nogen med det samme, der kan gå rigtig lang tid før de tør komme.Knus og rigtig dejlig lørdag:-)

    SvarSlet
  2. Nej det er hverken for tidligt eller forkert at fodre fugle nu. Vi fodrer også fuglene hele året, men om sommeren nøjes de ikke med maden vi serverer til dem, de spiser også af bærbuskene :-)

    SvarSlet
  3. Hej Mange tak for jeres besked, dejligt at vide det er det rigtig jeg gør. Håber i begge får en dejlig søndag knus

    SvarSlet

Sider