tirsdag den 24. februar 2015

Breve som i gamle dage

Man kommer hjem fra arbejde, og som noget af det første går man ud og tømmer postkassen. ingen ting eller bare reklamer og ugeaviserne måske hvis vi er heldige et brev.... men ofte bare et af dem med ruder i, bare en regning som endnu ikke er meldt til betalingservice. øv øv
for bare 40-50 år siden var der noget ved at gå i postkassen, måske et brev fra tanten i Jylland, eller et postkort fra onkel i København, ikke de lange med brev men bare et lille kort, hvor der stod alt var vel eller de ville sige tak for sidst. 
Det må ha være så hyggeligt at gå til postkassen på den tid. 
Hvad når vi er på ferie, sender jo ikke engang postkort fra sydens sol mere, måske en sms postkort som vi kalder det hjemme hos os, bliver det til. 
Der er nok mange grunde til hvorfor der ikke sendes personlige breve mere som man gjorde forhen, men glæden ved at komme hjem til et brev, er der mere eller mindre ikke mere. 

Men er posten blevet for dyr ??
Har vi en helt anden kontakt med hinanden idag via de sociale medier, så vi ikke har behov for at sende det lille kort. 
mulighederne er mange.


Bare en tanke herfra    

2 kommentarer:

  1. Tror at de sociale medier har overtaget den funktion, men det var nu hyggeligt med et håndskrevet brev - har gemt en bunke fra mine veninder fra den periode hvor det hed efterskole, udenlandsophold etc. - skønt. Kan du huske tegneseriebladene fra 19080-90'erne, hvor man annoncerede efter pennevenner ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Mette ja i den grad... Jeg havde temmelig mange pennevenner endda min bedste veninde som jeg var sammen med altid... det hele gik ud på af få afleveret brevet så den anden ikke så det... Jeg ved desværre ikke hvor de er idag. rigtig øv.... men den periode min søde veninde var på skole i Finland sendet vi også brevet til hinanden og jeg sørgede for hun fik danske mode magasiner op. men der skrev hun dagbog og den fik jeg løbende, men de breve har jeg give tilbage til hende for jeg syntes virkelig at hun skulle beholde dem. så hun kunne kikke tilbage et godt og lærerigt ophold.

    SvarSlet

Sider